rinusinkreta.reismee.nl

Santorini !!!!!!! AMAZING

Dag 1

We zijn in de morgen vertrokken met de ferry naar Santorini, het was een boottocht van 4 uur maar het was wel leuk om boven op het dek te zitten. Rond 12.30 zijn we dan aangekomen in Santorini, we zijn met de bus naar ons hotel gevoerd geweest waar we de kamers verdeeld hebben want we waren met een groep van rond de 25 personen. Eenmaal we het hotel verkend hadden zijn we de stad ingetrokken, Santorini is een klein eiland in de vorm van een halve maan, van top tot onder is het iets van 65km als ik het me goed herinner. Wij zaten in Fira, de hoofdstad van Santorini. In het centrum zijn we iets gaan eten want iedereen had enorm veel honger ( we eten hier constant gyros , dat is zoals een pitta in België ). Na het eten hebben we eens rondgelopen in het centrum en het uitzicht is prachtig , je zal wel zien op de foto's dat er enorm veel kleine gangetjes en wegjes zijn tussen kleine huisjes op de rand van de rotsen... het is moeilijk uit te leggen maar alles is duidelijk op de foto's. Rond 4 zijn we terug naar het hotel geweest om wat uit te rusten, maar wij zijn met een groepje op terras gaan zitten buiten en daar al iets gedronken :). Rond 19 uur heeft iedereen verzameld voor het hotel en zijn we daar beginnen drinken met de gehele groep, ik moet toegeven, kheb mij niet ingehouden de 4 nachten dat we in Santorini waren, gewoon omdat het vakantie was voor ons en ook omdat we kampioen zijn met izegem... Dus we hebben onze eigen drank ( wodka ) gedronken voor we naar het centrum gingen, daar zijn we rond 21.30 aangekomen in een club, deze was volledig leeg maar we zijn uitgenodigt geweest door een soort proper en deze heeft ons gratis drank gegeven ( shotjes ), dus de club ( het zijn daar kleine clubs maar heel veel sfeer ) zat al gauw vol omdat onze bende van 25 man veel ander volk aantrok om binnen te komen, we waren om 2 uur al terug thuis maar dat was omdat we gewoon niet meer langer konden hehe, we hebben op de bar staan dansen... iedereen heeft genoten !.

Dag 2

Na een wilde nacht hebben we in de morgen de bus genomen en naar enkele stranden geweest, het was prachtig. We zijn naar het zwarte strand geweest en naar het rode. We hebben dus de gehele dag stranden bezocht , maar dat houd veel meer in dan dat we in belgie gewent zijn. het zwarte strand was een gewoon toeristisch strand maar met zwart zand en zwarte kiezelstenen op het strand... veel mooier dan in belgie natuurlijk en overal zijn er strand bars en terrasjes op het strand aanwezig... de ideale plaats om uit te gaan :). Na het zwarte strand zijn we het rode strand gaan bezoeken, we kwamen toe met de bus en stonden voor een rots maar zagen geen strand. We moesten namelijk op de rots klimmen en vervolgens aan de andere kant afdalen om op het strand te komen, het was ongeloofelijk, een mooi strand maar volledig omringt met rode rotsen , volledig in de vrije natuur... Natuurlijk volgede er ook terug een feestje savonds in de clubs :)

Dag 3

Het was terug niet zo eenvoudig om op te staan door de weinige slaap, maar wat wel raar is dat je kater hier niet zo groot is zoals in belgie ;) , miss komt dat door de lucht daar ofzo... nuja dat doet er nu niet toe hehe, we zijn dus weer vroeg opgestaan omdat we 5 auto's hebben gehuurd om eens rond het eiland te rijden. Ik was terug 1 van de chaufeurs en ook al zit er niets van kracht in die motor van de auto, toch blijft het leuk om daar in de bergen te rijden. We zijn beetje overal naar de mooie plaatsen geweest en we hebben afgesloten in ' Ia ', daar vind je 1 van de mooiste zonsondergangen ooit zeggen ze. We zaten daar op een soort van kasteel toren te kijken met een hele hoop andere toeristen naar de zonsondergang :). Na een vermoeiende dag in de auto was het plan om terug naar de clubs te gaan, maar er zijn maar 2 mensen geweest omdat ik iets anders in gedachten had. Het is namelijk zo dat als ik de auto huurde de tank leeg was en we hebben moeten gaan tanken, omdat ik al een auto gehuurd heb om naar Chania te rijden heb ik de tank volledig volgetankt ( 48 euro ) en dit delen we dan onder iedereen die mee is in de auto. Maar een volle tank is veel te veel natuurlijk om op zo een klein eiland rond te rijden dus het was puur weggesmeten geld... de teller had zelfs nog niet bewogen na een hele dag rond te rijden op het eiland... dus in plaats van naar de club te gaan zijn we met enkele van de huurauto's rond 11 snachts vertrokken en terug rond het eiland gereden en alles nog eens bekeken waneer het donker was, het was zeer mooi, maar ook zeer vermoeiend want we hebben tot 5 uur rondgereden. De volgende morgen zijn we dan de auto's gaan terugbrengen en tot onze groote spijt was de tank nog volledig vol dus de eigenaar zal wel niet klagen :).

Dag 4

dag 4 was de beste dag voor mij, de gehele groep is naar de vulkaan gaan kijken en gaan zwemen enzo, het was een boottocht naar kleine aanhangende eilandjes van Santorini, naar het schijnt was het prachtig, maar ik ben niet meegeweest. We hebben met enkele jongens en meisjes 3 quad's gehuurd en het was het plan om nog eens het eiland rond te rijden, maar met een quad is dat natuurlijk niet zo leuk als het maar gewoon op de baan is ;), dus we zijn al vlug van gedacht veranderd en off road gaan rijden, waaaaaaau wat een kick , het was mijn eerste keer op zo een groote quad en na 10 minuten deed ik al donuts haha, we zijn op het strand gaan racen, in de duinen , op een offroad parcours en in alle kleine weggetjes die we maar konden vinden. Het was echt of we een rally reden op die kleine weggetjes in het weide landschap. Nog nooit zoveel plezier gehad :d, het enige nadeel is dat als ik van die quad stapte savonds , ik zwart was. Mijn vest is volledig in stof veranderd :) maar het was wel grappig omdat de eigenaar zei dat het beter is niet van de weg te gaan omdat je vast kan geraken, en als we toekwamen was iedereen zwart en grijs van het stof en de aarde :d, maar het was niet erg... Na de quad zijn we terug met de gehele groep uitgeweest omdat het de laatste avond was, en het was vrijdag maar dat is enorm tegengevallen, het was echt leeg daar, waarschijnlijk gewoon omdat de meeste toeristen komen tijdens de week, ik weet het niet ...

Dag 5

Vroeg opstaan en de ferry terug naar huis nemen :) Foto's komen binnenkort online ( het internet gaat traag in het hotel )