rinusinkreta.reismee.nl

Rhodos!!!

De zaterdagnamiddag om 14.00 zijn we vertrokken met de ferry naar Rhodos, het was een boottocht van meer dan 12 uur aangezien we maar om 3 uur de zaterdagnacht zijn aangekomen. Gelukkig was er een douche voorzien aan boord en hebben we ons op de ferry kunnen klaarmaken om nog een stapje in Rhodos te kunnen zetten. Eenmaal aangekomen zijn we met de bus richting het hotel geweest en om 3.30 zijn we aangekomen. De meesten zijn direct gaan slapen maar met een groepje zijn we nog een stapje gaan zetten. We lagen met 3 op een kamer, en het hotel was wel in orde moet ik zeggen! Om 9 uur zijn we opgestaan om naar het ontbijt te gaan want om 10 uur verzamelden we bij de bus om op uitstap te gaan. De zondag was onze eerste uitstap richting Calitea, een soort badplaats met een mooi strand en een museum. We zijn daar gewoon eens naar gaan kijken, eens vluchtig doorgelopen en na een uurtje al terug op de bus richting een toeristisch dorp ( naam vergeten ) geweest en het was prachtig. Allemaal witte huisjes met kleine winkelstraatjes... een prachtig strand tussen de rotsen en een kasteel op de top van de berg. PRACHTIG. We zijn direct naar het strand geweest gaan zwemmen, het water is er zo helder dat je zeker 5 meter diep kan kijken op de rotsige bodem. We hebben daar ook zo een peddelboot gehuurd, dat was wel leuk want we zijn in enkele rotsen binnengevaren ( moeilijk weer uitgeraakt wel ;) )... Na het strand zijn we dan toch eens het dorp ingetrokken en de berg opgewandeld naar het kasteel. Op de terugweg zijn we binnengevraagt geweest bij enkele dorpelingen en hebben we een BBQ bijgewoond, lekker ! Rond 19.00 waren we terug in het hotel en hebben we geslapen tot 21.00 om ons vervolgens weer klaar te maken om een stapje te zetten. We zijn begonnen in ' the old town ' maar daar was het redelijk duur en meer griekse feestjes... in griekse bars... dit was niet zo leuk en dan zijn we terug naar de ' bar straat ' geweest dicht bij ons hotel. Dit is een toeristische uitgaansplaats en daar hebben we ons wel kostelijk geamuseerd! Na enkele uurtjes slaap hebben we terug opgestaan om 9 uur om dan om 10 uur terug een uitstap te doen met de groep. Deze keer zijn we ook ergens naar gaan kijken ( naam vergeten ), het was een groot kruis op een berg. Het uitzicht was AMAZING , je kon zo ver kijken en de hemel was zo helder, echt heel mooi. Na het uitzicht te hebben bewonderd zijn we met de bus richting ' The Seven Springs ' geweest, dit is een mooi stukje natuur waar er 7 waterbronnen aanwezig zijn, daar hebben we dus ook wel van geproefd :) en zijn we in een tunnel geweest die door en stukje van de berg liep. Rond 14.00 in de namiddag zijn we dan naar een lokale Griekse Taverne geweest, daar hebben we een typische Griekse maaltijd gegeten en zijn we ook nog een ander kasteel gaan bekijken op een bergtop, ook terug een uitzicht om nooit te vergeten! Na deze geweldige dag waren we terug om 19.30 en zijn we terug gaan slapen tot 21.30 om dan weer een feestje te gaan bouwen tot in de vroege uurtjes, maar deze keer konden we lang slapen ( tot de middag ) en zijn we voor onze laatste dag nog een beetje gaan luieren op het strand, wat gezwommen en gevoetbald en op het laatste nog eens door de marktstraatjes van Rhodos gaan tsjoolen. Dus de dinsdag , onze laatste dag zijn we savonds met de ferry teruggekeerd naar Heraklion waar we om 8 uur smorgens zijn aagekomen, en na slecht te hebben geslapen mocht ik direct naar school gaan werken aan mijn project.

Dit was Rhodos, en het was alweer iets om nooit te vergeten! ik ben nog nooit echt op vakantie geweest naar toeristische trekpleisters en toeristische uitgaansplaatsen, maar kheb het gevoel da ik ze hier nu al allemaal heb gedaan in de tijd dat ik hier ben!!!