rinusinkreta.reismee.nl

Schoolploeg

Na het vermoeiende voetbalweekend had ik mezelf beloofd om deze week niet te gaan voetballen zodat ik mijn loopschema kon hervatten. Nu maandagavond rond 22.00 komt de zoon van de eigenaar van het hotel bij mijn kamer aankloppen en verteld me heel vaag dat ik dinsdagmorgen om 10 uur in de sporthal moet zijn als ik wil meespelen met de schoolploeg ( de coach heeft mij zien spelen en wou me in het team ), en het is de finale tegen Chania. Ik dacht eerst dat het een grap was maar dan op schreef iemand ( een griekse vriend waarmee ik veel voetbal ) op facebook exact hetzelfde dat ik om 10 uur smorgens in de sporthal moet zijn. Dus ik ben daar dan ook naartoe geweest en zoals gedacht was daar om 10 uur niemand ( de grieken zijn zo lui ... ) maar ik heb een 20 minuutjes gewacht en dan kwam mijn griekse vriend mij helpen, ik moest eerst naar de dokter voor een onderzoek, dan moest ik papieren laten invullen ( dat ik wel degelijk studeer aan het TEI ) en na 2 uur tsjoolen was alles in orde. Het was ondertussen 12 uur en ik had honger dus ik dacht dat ik kon gaan eten naar het schoolrestaurant... maar ik moest om 12.30 al in de sporthal terug zijn om te verzamelen met de schoolploeg en ik moest eerst nog naar mijn hotel achter mijn voetbalgerief. Dat was dus een race tegen tijd maar ik heb het gehaald. De coach heeft mij alles voor de match duidelijk uitgelegd, het was de finale voor de Kreta-Cup, dit is een toernooi voor universiteiten op Kreta. We hebben deze wedstrijd met 3-2 gewonnen en ik heb een hele match mogen spelen, iedereen was tevreden. Na de wedstrijd komt de coach mij vertellen dat we nu kampioen van Kreta zijn en dat we doorgaan naar een soort van ' olympische spelen ' voor universiteiten van heel Griekenland. Dit evenement gaat door in Patras dicht bij Athene. Dus als alles goed wordt geregeld met mijn leerkracht ga ik van 9 mei tot 13 mei met de schoolploeg volledig gratis voor 5 dagen naar Patras!!!!!!! Ik ga samen met het voetbalteam van Kreta, maar er gaan ook Volleybal teams, basketbal teams, zwemmers... naar Patras om Kreta te vertegenwoordigen. Het is dus een heel evenement waar ik met wat geluk in beland ben :).

Reacties

Reacties

ma

proficiat met je selectie !!!

tante lieve

amai rinus,dat is goed nieuws!!!
je wordt nog een beroemde voetballer!!!
groetjes van al de combekes!

Rinus

hehe merci, maar kmoet eerst nog toelating krijgen van mijn leerkracht, maar de coach en de begeleider van erasmus zullen eens met hem gaan praten dan :)

oma

ja Rinus t'is nog t'een en t'ander daar he,
je hebt geluk dat je dat alles kan beleven ,
veel geluk met alles wat je doet
Groetjes Opa en Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!