rinusinkreta.reismee.nl

Uitstap naar Spinaloga en Kolokytha ( Mega Erasmus Event )

Deze morgen om 6.00 zeer vroeg moeten opstaan want om 6.30 zijn we met alles erasmus studenten van het hotel richting de haven vertrokken want daar zijn vanmorgen om 7.30 enkele studenten ( 57 ) van Athene toegekomen, het waren ook allemaal erasmus studenten. Wij waren met 65 erasmus studenten van Heraklion dus we waren met een grote groep. Van de haven zijn we per bus vertrokken naar Elounta waar we per Cruise vertrokken zijn naar het eerste eiland Spinaloga. Het was niet echt een cruise schip maar meer een toeristisch bootje maar wel heel gezellig met zo een groote groep erasmus studenten ( twas veel ambiance ). Het eiland Spinaloga is zoals Molokai... het is een eiland waar melaatsen werden geplaatst... het is er heel mooi en echt de moeite om te zien. Na een rondwandeling daar hebben we de boot genomen naar Kolokytha waar we een bbq op de boot hebben gedaan en waar we naar het strand zijn geweest. Opnieuw was het er prachtig en we konden van de rotsen duiken! Het ging allemaal snel voorbij want we waren om 17.30 al terug in Heraklion waar de studenten van Athene naar hun hotel zijn gebracht en wij rusten nu wat uit omdat er vanavond grote fuif is met alle studenten van erasmus en ook andere griekse studenten. Het zal zeker de moeite zijn !!!!

Foto's volgen zo snel mogelijk !

Filmpjes

Alle filmpjes zijn nu te vinden onder ' Video ' op de website zelf...

Santorini !!!!!!! AMAZING

Dag 1

We zijn in de morgen vertrokken met de ferry naar Santorini, het was een boottocht van 4 uur maar het was wel leuk om boven op het dek te zitten. Rond 12.30 zijn we dan aangekomen in Santorini, we zijn met de bus naar ons hotel gevoerd geweest waar we de kamers verdeeld hebben want we waren met een groep van rond de 25 personen. Eenmaal we het hotel verkend hadden zijn we de stad ingetrokken, Santorini is een klein eiland in de vorm van een halve maan, van top tot onder is het iets van 65km als ik het me goed herinner. Wij zaten in Fira, de hoofdstad van Santorini. In het centrum zijn we iets gaan eten want iedereen had enorm veel honger ( we eten hier constant gyros , dat is zoals een pitta in BelgiΓ« ). Na het eten hebben we eens rondgelopen in het centrum en het uitzicht is prachtig , je zal wel zien op de foto's dat er enorm veel kleine gangetjes en wegjes zijn tussen kleine huisjes op de rand van de rotsen... het is moeilijk uit te leggen maar alles is duidelijk op de foto's. Rond 4 zijn we terug naar het hotel geweest om wat uit te rusten, maar wij zijn met een groepje op terras gaan zitten buiten en daar al iets gedronken :). Rond 19 uur heeft iedereen verzameld voor het hotel en zijn we daar beginnen drinken met de gehele groep, ik moet toegeven, kheb mij niet ingehouden de 4 nachten dat we in Santorini waren, gewoon omdat het vakantie was voor ons en ook omdat we kampioen zijn met izegem... Dus we hebben onze eigen drank ( wodka ) gedronken voor we naar het centrum gingen, daar zijn we rond 21.30 aangekomen in een club, deze was volledig leeg maar we zijn uitgenodigt geweest door een soort proper en deze heeft ons gratis drank gegeven ( shotjes ), dus de club ( het zijn daar kleine clubs maar heel veel sfeer ) zat al gauw vol omdat onze bende van 25 man veel ander volk aantrok om binnen te komen, we waren om 2 uur al terug thuis maar dat was omdat we gewoon niet meer langer konden hehe, we hebben op de bar staan dansen... iedereen heeft genoten !.

Dag 2

Na een wilde nacht hebben we in de morgen de bus genomen en naar enkele stranden geweest, het was prachtig. We zijn naar het zwarte strand geweest en naar het rode. We hebben dus de gehele dag stranden bezocht , maar dat houd veel meer in dan dat we in belgie gewent zijn. het zwarte strand was een gewoon toeristisch strand maar met zwart zand en zwarte kiezelstenen op het strand... veel mooier dan in belgie natuurlijk en overal zijn er strand bars en terrasjes op het strand aanwezig... de ideale plaats om uit te gaan :). Na het zwarte strand zijn we het rode strand gaan bezoeken, we kwamen toe met de bus en stonden voor een rots maar zagen geen strand. We moesten namelijk op de rots klimmen en vervolgens aan de andere kant afdalen om op het strand te komen, het was ongeloofelijk, een mooi strand maar volledig omringt met rode rotsen , volledig in de vrije natuur... Natuurlijk volgede er ook terug een feestje savonds in de clubs :)

Dag 3

Het was terug niet zo eenvoudig om op te staan door de weinige slaap, maar wat wel raar is dat je kater hier niet zo groot is zoals in belgie ;) , miss komt dat door de lucht daar ofzo... nuja dat doet er nu niet toe hehe, we zijn dus weer vroeg opgestaan omdat we 5 auto's hebben gehuurd om eens rond het eiland te rijden. Ik was terug 1 van de chaufeurs en ook al zit er niets van kracht in die motor van de auto, toch blijft het leuk om daar in de bergen te rijden. We zijn beetje overal naar de mooie plaatsen geweest en we hebben afgesloten in ' Ia ', daar vind je 1 van de mooiste zonsondergangen ooit zeggen ze. We zaten daar op een soort van kasteel toren te kijken met een hele hoop andere toeristen naar de zonsondergang :). Na een vermoeiende dag in de auto was het plan om terug naar de clubs te gaan, maar er zijn maar 2 mensen geweest omdat ik iets anders in gedachten had. Het is namelijk zo dat als ik de auto huurde de tank leeg was en we hebben moeten gaan tanken, omdat ik al een auto gehuurd heb om naar Chania te rijden heb ik de tank volledig volgetankt ( 48 euro ) en dit delen we dan onder iedereen die mee is in de auto. Maar een volle tank is veel te veel natuurlijk om op zo een klein eiland rond te rijden dus het was puur weggesmeten geld... de teller had zelfs nog niet bewogen na een hele dag rond te rijden op het eiland... dus in plaats van naar de club te gaan zijn we met enkele van de huurauto's rond 11 snachts vertrokken en terug rond het eiland gereden en alles nog eens bekeken waneer het donker was, het was zeer mooi, maar ook zeer vermoeiend want we hebben tot 5 uur rondgereden. De volgende morgen zijn we dan de auto's gaan terugbrengen en tot onze groote spijt was de tank nog volledig vol dus de eigenaar zal wel niet klagen :).

Dag 4

dag 4 was de beste dag voor mij, de gehele groep is naar de vulkaan gaan kijken en gaan zwemen enzo, het was een boottocht naar kleine aanhangende eilandjes van Santorini, naar het schijnt was het prachtig, maar ik ben niet meegeweest. We hebben met enkele jongens en meisjes 3 quad's gehuurd en het was het plan om nog eens het eiland rond te rijden, maar met een quad is dat natuurlijk niet zo leuk als het maar gewoon op de baan is ;), dus we zijn al vlug van gedacht veranderd en off road gaan rijden, waaaaaaau wat een kick , het was mijn eerste keer op zo een groote quad en na 10 minuten deed ik al donuts haha, we zijn op het strand gaan racen, in de duinen , op een offroad parcours en in alle kleine weggetjes die we maar konden vinden. Het was echt of we een rally reden op die kleine weggetjes in het weide landschap. Nog nooit zoveel plezier gehad :d, het enige nadeel is dat als ik van die quad stapte savonds , ik zwart was. Mijn vest is volledig in stof veranderd :) maar het was wel grappig omdat de eigenaar zei dat het beter is niet van de weg te gaan omdat je vast kan geraken, en als we toekwamen was iedereen zwart en grijs van het stof en de aarde :d, maar het was niet erg... Na de quad zijn we terug met de gehele groep uitgeweest omdat het de laatste avond was, en het was vrijdag maar dat is enorm tegengevallen, het was echt leeg daar, waarschijnlijk gewoon omdat de meeste toeristen komen tijdens de week, ik weet het niet ...

Dag 5

Vroeg opstaan en de ferry terug naar huis nemen :) Foto's komen binnenkort online ( het internet gaat traag in het hotel )

Dag voor Santorini !

Vandaag weer lang geslapen tot 11 uur, opgestaan en buiten wat gaan voetballen. Daarna ben ik naar een bakkerij geweest die niet zover verwijderd is van het hotel. Ze hebben daar zeer lekker brood en ook veel zoetigheden. Ik koop daar meestel een belegd broodje die ik dan smiddags opeet... dat spaart geld uit en het is lekker ook. Ik neem meestal geen douche als ik opsta want dat heeft momenteel toch niet veel nut, doordat ik iedere keer een halfuurtje voetbal als ik opsta en daarna meestal ga gaan lopen of ga gaan fitnessen zweet ik toch constant, en dan nog niet te spreken van het warme weer hier. het blijft hier 22 graden en dat is wel zwaar na een tijdje, en weten dat het nog veel warmer moet ... Na het eten vanamiddag ben ik met Martin , mijn maat van Groot BrittaniΓ« naar de gym geweest, ik ken hier een meisje die zwemles geeft en voor haar club heeft ze een prive gym... via haar hebben we deze ook kunnen gebruiken maar niemand hier mag dat weten omdat we daar gratis kunnen gaan met haar maar normaal is dat alleen voor mensen die in de club zitten... hehe kheb hier al mijn connecties ;). na 2 uurtjes fitnessen heb ik mijn loopschoenen aangetrokken en weer begonnen aan mijn loopschema, ik zit nu in de 2de week. De eerste week was gewoon extensief lopen, vb 4 x 10 minuten met tussenin 5 minuten stretching ... deze week is het iets zwaarder , het extensieve interval. Nu was het 4 x 10 minuten lopen met tussenin1 minuut stretching , 2 minuten alles geven en terug 1 minuut stretching. Nu zit ik momenteel in de loby en straks gaan de meisjes weer eitjes bakken voor mij, dus kben gemakkelijk voor vanavond :). Ik zal de gehele week niets meer kunnen schrijven omdat ik morgenvroeg vertrek naar Santorini, een heel mooi eiland en we verblijven daar 5 dagen. dus op zaterdagmiddag zou ik terug moeten zijn. Dan hoor je wel meer...

Geen voetbal :

jammer genoeg schrijf ik nu al terug een verhaaltje, er was dus geen voetbal vanavond... waarschijnlijk doordat het de avond voor pasen is. Nuja morgen weer gaan lopen e dan...

Vanavond is er iets te doen hier in het hotel, rond 12.20 is het een soort speciale soep met lever, maar daar doe ik niet aan mee omdat ik vind dat ze veel geld vragen ervoor en dat ze overal geld willen uitslaan :). Ook is er deze nacht een speciale mis in de kerk, maar het is niet katholiek... maar we gaan daar niet naartoe, we zijn te moe.

Vanalles

De laatste dagen zijn niet veel speciaals geweest, ik heb vooral lang geslapen, gesport en gerelaxed... Dus veel valt er ijgenlijk niet te vertellen. Gisteren zijn we terug met enkele erasmus studenten uitgeweest naar het centrum , het blijft wel leuk zo, we drinken eerst in de loby van het hotel ( ja het is weer toegelaten ) en dan rond 1 uur gaan we naar het centrum omdat het in het centrum te duur is om iets te drinken ( tenzij in een kiosk ). Vandaag terug geslapen tot 12 uur, opgestaan en naar het strand geweest. daar hebben we nog wat uitgerust en in de zon gelegen, maar iedereen die mij kent weet wel dat ik niet kan stilzitten dus ik had mijn voetbal mee en heb een uurtje aan het water staan voetballen... Gelukkig want enekel marokaanse jongeren hebben mij opgemerkt en mij uitgenodigt om met hen mee te spelen vanavond om 21.00 op een prive terrein. Het is zaalvoetbal maar dan buiten in een soort kooi van netten en op kunstgras... ik weet niet echt wat ik moet verwachten, ofdat ze echt goed kunnen voetballen of niet maar dat zien we vanavond wel! ik heb er allesinds zin in, dit is wat ik nu vandaag nodig had want er valt niet veel te doen het weekend van pasen, dus nu heb ik terug iets om naar uit te kijken. Als ik goed speel vragen ze me miss wel meer voor een wedstrijd of kan ik miss wel deelnemen aan de competitie ( zoals de minivoetbal in belgie, 1 keer per week ). Dit zou geweldig zijn.

Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het was vanavond...

Groetjes

Knossos

Vandaag terug vroeg opgestaan voor een uitstapje met de erasmus groep naar Knossos, 1 van onze leerkrachten heeft ons daar rondgeleid en zo hebben we ook toegang gekregen tot enkele delen die niet toegankelijk zijn voor het publiek. Het was wel interessant maar na een halfuur begint het toch te vervelen hehe. Ik heb wel veel foto's genomen van die plaats... Het weer was vandaag terug in orde maar er waren wel enkele hevige rukwinden.

Ook heb ik vandaag besloten om niet terug te keren naar Belgie volgend weekend. Ik was nameklijk van plan om terug te keren voor de kampioenen wedstrijd van KFC izegem, maar miss zullen ze deze maandag al kampioen spelen en als dat niet het geval is staat het nog niet vast dat ze op zondag 11 april wel zouden winnen. Maar dit is niet echt de reden waarom ik niet terugkom, het is vooral om dat ik de kans heb om met de gehele erasmus groep goedkoop naar ' Santorini ' te gaan voor 4 dagen, de ferry vertrekt de dinsdagmorgen en komt terug zaterdagmiddag. We hebben een goedkoop hotel geboekt en gaan daar op het eiland Santorini eens gaan rondkijken en waarschijnlijk ook wel een feestje bouwen.

Nu is het vooral nog rustig, iedereen is in het hotel een beetje aan het rusten voor het feest dat Martin en Ik hebben georganiseerd :) , aangezien we na ons vorig feest niet meer mogen drinken in het hotel hebben we met iedereen om 9 afgesproken op het ' lion square ' en daar kunnen we op een pleintje ons uitleven om later op de avond nog naar een club te gaan...

Uitstapje naar Chania en het strand

Deze morgen hadden we met de meeste erasmus studenten van het Park Hotel afgesproken om naar Chania te gaan. Om 9 uur deze morgen moest iedereen verzamelen maar ik had problemen met mijn gsm om het uur te veranderen dus ik werd wakker, maakte mezelf klaar voor het uitstapje en ik was 1 uur te vroeg... dus de dag begon niet zo goed want ik kon dat uurtje slaap wel nog gebruiken. We hebben 2 wagens gehuurd en ik was 1 van de chaufeurs, we zijn in totaal met 4 auto's geweest en het was wel lachen dat, hier in griekenland rijden ze helemaal anders, veel agressiever... en het zijn hier niet anders dan bergen waar je moet in rijden. na 2 uur rijden kwamen we aan in chania en hebben we daar iets gedronken op de dijk. Daarna zijn we nog 1 uur verder door gereden naar een mooi afgelegen strand in de vrije natuur, het was prachtig! maar het leukste was ernaartoe rijden!!! het waren telkens kleine baantjes en het ging stijl omhoog en naar beneden en we reden er wel snel doorheen, het was precies zoals in een raly hehe. Op het strand hebben we wat gevoetbald en gezwommen... daarna zijn we terug geweest naar Chania om daar nog iets te gaan eten met de groep en rond 22.00 waren we terug thuis in het Park Hotel. Foto's komen nog online en ook enkele video's...